Oh what's the cure for bad decisions

torsdag 17 december 2009

Bybye gfrk

Idag insåg jag att jag måste ta mer ansvar för vad jag lägger pengar på. För pengar försvinner till höger och vänster och det är jag väl medveten om. Men jag hittade en faktura från min ridklubb idag, som är för nästa termin. Summan på fakturan fick mig att inse att jag inte kan fortsätta rida kvar där, även om jag har bra ridinstruktörer och sitter på en av världens gulligaste hästar som då och då försöker kasta av mig. Baloo är min häst. Men att lägga hela 7000 kronor för bara en HALV termin (vilket innebär att en hel termin kostar nästan 15000) känns oerhört onödigt när jag kan få ut mer av dem pengarna, eller när jag kan spara pengar och fortfarande ha samma utbildning. Jag betalar nästan 500 kronor i veckan. Emelie betalar 80, och hon har en av de snyggaste sitsarna jag har sett.

Förlåt Baloo, men jag måste lämna dig.


Inga kommentarer: