Oh what's the cure for bad decisions

onsdag 31 december 2008

Tillägnat.

För egentligen har vi ju aldrig varit
inte ens en hemlig liten romans har vi haft
vi har knappt vågat vidröra motståndet
bara konstaterat, iakttagit och gått därifrån

och vi går inte ens hand i hand i telefon
och vi pratar inte ens om stjärnhimlar
och vi längtar eller saknar inte ens
ett brusande andetag
eller ett viskat sms

när man försöker vända ryggen till
vänder man sig om och tvekar
man önskar att allting var så jävla mycket lättare
men älskling ingenting blir någonsin enkelt
jag saknar dig jag hatar dig
jag förförde oss, vi förstörde oss, du höll käften.

Jag släppte aldrig någonsin blicken
jag bara blundade ett litet tag
men det var för länge för att vi skulle kunna hålla våra andetag vid liv

man vänder sig om och tvekar
man önskar att allting var så jävla mycket lättare
men ingenting blir någonsin enkelt.

Inga kommentarer: