Oh what's the cure for bad decisions

lördag 31 januari 2009

live today die tomorrow.

Nej, jag har inte raderat alla blogginlägg. Men man får väl helt enkelt kolla i arkivet om man vill läsa det gamla. Live for today, die tomorrow. Fast kanske vill jag bara ha en liten nystart på bloggen utan att behöva radera alla inlägg och utan att behöva byta blogg. Underbart enkelt, eller hur?

Jag är trött på att vara så trött som jag är. Det är bara några veckor kvar av praktiken och jag har fortfarande inte börjat göra den där oerhört hatade matten. Jag har prognos ig i ämnet och kommer säkert få det, och sorgligt nog måste jag antagligen läsa matte c för att komma in på journalisthögskola. Nu tänker nog dem flesta att om jag lägger lite mer tid på matten kan jag nog klara både b- och c-kursen och jag vet till hundra procent att det är fel att ha en negativ inställning men jag får inte ut något av mina mattelektioner. Hur ska jag då ens kunna plugga hemma om jag inte förstår en enda siffra i boken? Och nej, man kan inte få så oerhört välförklarat från boken för den vet inte hur man förklarar! Jag var bra på matte en gång i tiden, men någonstans gick det fel.

Jag önskar att jag hann skriva mer, men jag ska se på The green mile som kommer på sexan nu. Det var förut min favoritfilm! Eller, det är den nog fortfarande men jag har inte sett den på väldigt länge. Så vi får se om jag börjar gråta, om det är en sentimental person som sätter sig och bloggar här senare.

Inga kommentarer: