Oh what's the cure for bad decisions

lördag 18 april 2009

The boat that rocked

Jag har nyss kommit hem från bion; The boat that rocked, ligger i sängen med trötta ögonlock och med en penna i handen, känner lukten av parfym och misstänker att det är jag som luktar, men det är inte den lukt jag själv använder och jag undrar såklart hur det har smittat av sig på mig. Jag köar till QX (tre minuter kvar), planerar min resa via västtrafik och misstänker att jag kommer åka vilse imorgon. Jag är trött och borde sova men jag känner för att sitta uppe en hel natt och prata med någon. Men jag har ingen att prata med. Så just nu är det bara jag och minnena från The boat that rocked, och hunden, som vilar i min säng.

The boat that rocked var mycket roligare än vad jag trodde från första början, även om jag trodde att den bara skulle vara rolig. Men filmen är på sätt o vis konstrastfull och fylld med kärlek, musik, sex och svordom samtidigt som den är väldigt titanic-inspirerad. Men jag tycker om den mest för vissa repliker, sådana som man inte kan sluta skratta åt.

- han var en väldigt trevlig man
- ?
- han hade långt hår
- en trevlig man med långt hår..?
- och han hade många vänner.
- en trevlig man med långt hår och många vänner..?
- han var barfota också..
- ... och han bar klänning
- säg inte att du pratar om Jesus (suckande)
- JO!
- VARFÖR SA DU INTE GUDS SON BARA!?
- va? var han?



Imorgon ska jag till Åby för att fota v75.
Jag önskar att jag kunde ha nattsamtal med guldlockspojken, men inte ikväll.
Du är bäst för vad vi är även om det vi är är som det är.
usch jag bör sova.

Inga kommentarer: