Oh what's the cure for bad decisions

torsdag 13 augusti 2009

Saknad och sånt

Hosta och förkylning, ont i ena lårmuskeln från fästet vid knät och uppåt, och ledbanden i den högra foten gör ont. Dessutom har jag ont i axeln som är spänd och är i behov av massage. Så är det fysiskt med min kropp just nu. Men eftersom Kulturkalaset är i full gång låter jag det där med hostan och förkylningen att vara hemma, och låret och foten hoppas jag bara på att det ska bli bättre. Det var några dagar sen jag kom hem från Halmstad nu. Jag kom hem redan i lördags, men hade då med mig Tobbe. Hans pappa skulle upp på födeseldagsfirande så efteråt hämtade han Tobbe och sen var han borta. Han åkte tillbaka till P7 på söndagen. Fredagen spenderade vi med en massa ärenden, ett besök hos Jocke och omhändertagande av min stukade fot. Jag kunde faktiskt knappt gå, och Tobbe var gullig som hämtade mat och sånt åt mig. Det enda han inte gjorde var att bära upp mig till huset så att jag kunde gå på toa. Foten var lite bättre på lördagen så vi tog en sväng till stranden med Jocke och Cissi. Det var första gången jag badade i havet på flera år, och jag erkänner att det var lite roligt, svalkande och skönt.

Men nu är det torsdag, fastän det känns som onsdag, och Kulturkalaset har redan dragit igång. Jag har fotat Veronica Maggio, Navid Modiri & Gudarna, Laleh, Tribute to Dusty Springfield och Hammerfall. Vi hann tyvärr inte med Krunegård igår. Visst ligger Götaplatsen och Kungstorget inte så långt ifrån varann och egentligen hinner man den biten -eftersom man har ungefär en kvart på sig- men när hela avenyn är befolkad av göteborgare är det svårt.
Jag är dock glad över att jag kan sysselsätta mig med Kulturkalaset hela veckan. Jag saknar Tobbe, som är ute i fält tills på söndag och har mobilförbud, men står ut eftersom jag är sysselsatt. Rix Fm-festivalen avslutar hela kalaset på söndag, kl 20:00 om man ska vara exakt. Då tror jag helt säkert att jag kommer sitta vid telefonen och vänta och vänta.

Man inser vad man har när det är borta.

Inga kommentarer: