Oh what's the cure for bad decisions

torsdag 7 januari 2010

En dålig första vecka på 2010

Det är ett nytt år och mitt första blogginlägg kommer inte förrän nu. Det har varit ett nytt år i nästan en hel vecka nu ju! Aja. För en vecka sen, på nyår, var jag hos Tobbe och hans familj och firade nyår. Stackars Tobbe var ju dock sjuk men blev bättre mot kvällen och kunde vara framme lagom till att gästerna kom. Det var en väldigt nykter och trevlig nyår faktiskt. Tobbes mamma hade gjort en jättegod kycklingrätt, och jag lyckades hålla allting på lagom nivå genom att stå och prata med "gubbarna" i många många många minuter. Vi pratade nog mest om kameror, och fotografering... Innan jag började fota skulle jag nog aldrig kunna tänka mig att man faktiskt kunde ha ett så långt samtal om kameror. För på sätt och vis så är det ju bara bilder, och kamerorna är ju bara instrumentet till att ta bilderna... Det är ju inte ett så stort samtalsämne egentligen.. Men vi lyckades ändå prata på länge och vi började prata lite politik, och ibland pratade vi till och med om att det är bra att jag pratar. Sedan var jag tvungen att avbryta hela samtalet för att ge Rolfs dotter, Ellinor, kameraråd. Det var mycket kameror den där kvällen. Senare pratade jag med "tanterna" om utbildning och framtid. Det känns som om det alltid blir sådana samtal... på så vis märker man att det verkligen är vissa skillnader mellan könen. Fast jag tror att de skillnaderna är socialt grundade, inte medfödda. Men jag ska säga att jag tycker om att prata med vuxna människor. Män. Kanske är det att jag saknar en vuxen man att jämt samtala med, liksom inte ens min morfar är i liv och även om det skulle vara så så bor inte min mormor med honom. Jag får liksom bara samtala med kvinnor hela tiden, och till slut gör det en galen.

Nåväl, nyår var trevligt. Vi åkte hem till mig på fredagen och tanken var att vi skulle ta in på Mornington Hotel i Göteborg på lördagen - men jag fick maginfluensa. Jag hade inte spytt på tio år. Men ja, nu har jag ju tyvärr det. Jag blev dock frisk för några dagar sen och har lyckats ta mig till skolan. Nu ska jag bara lyckas ta mig igenom skolan imorgon och sedan fara till Göteborg, vi har bokat om hotellet! Det ska bli en mysig helg!

Inga kommentarer: