Oh what's the cure for bad decisions

måndag 26 april 2010

fin helg; kortfattat


Ligger nu i sängen igen, äter lite chips och ska snart se ännu fler avsnitt av SATC. Men jag tänkte först berätta om min helg. Jag har haft min bästa helg på flerahundraårjagvetintehurlänge. Sen jag blev utbränd har jag fått välja mellan att prestera bra som fotograf, bra i skolan eller vara en bra flickvän. Jag kan inte vara allt det där samtidigt. Jag kan liksom inte leverera allt på ett silverfat när jag är sönderstressad, jag kan inte erbjuda allt. I skolans värld borde jag verkligen ha använt helgen till att plugga. Liksom, plugga ruset ur mig. Men jag struntade i det. Tobbe kom upp i fredags och jag har bara ägnat helgen åt oss. Visserligen har vi shoppat en del, ätit oerhört god mat, sett film och så har jag blivit så himla trött att jag bara har somnat upp och ner. Men för första gången på flera månader har jag kunnat pussa min pojkvän oavbrutet utan att känna någon slags hinna framför munnen som har gett mig känslan av att inte kunna andas. Det är inte Tobbe. Det är stressen som sätter sig som en hinna runt en, gör så att man inte lägger märke till vissa saker och gör en oerhört jävla trött. men i helgen har jag verkligen kunnat slappna av och bara skratta och ha det mysigt. Och så har det inte varit på länge. Så just nu; fuck school.

Det är faktiskt sant. Fuck school. Huvudsaken är att jag mår bra och att jag har tillräckligt med poäng när jag går ut. jag ser dessutom ut nu att få gå ut med 8 mvg. Det är 8 mvg mer än vad jag gick ut med i nian. Resten har jag 3 g och det resterande är vg. Jag har bra betyg.


Som sagt blev det en hel del shopping i helgen. Jag köpte själv en klänning till studenten (har en kvar att köpa), skor, en jacka, en tröja, leggings, foundation... sen minns jag inte! haha! har köpt en hel del mat i helgen och tobbe har köpt lite kläder han med. En skjorta fick han i för tidig 20 års present, en annan köpte han själv. Han är så gullig när han tycker att han är fjollig, hahah. Aja. I lördags gjorde vi goood mat. Pepparbiff med klyftpotatis! Med cider. Jag älskar att äta gott med den jag älskar.
Nu ska jag nog ta och kolla på en debatt Blondinbella var med i idag. Jag ska även göra en morot/äpple/apelsinjuicesallad och kolla satc.

Inga kommentarer: