Oh what's the cure for bad decisions

tisdag 15 december 2009

in need of vacation


Varje gång jag går förbi en av alla lokaltidningar här i Kungsbacka suckar jag för mig själv. Nästan alla lokaltidningar här kommer nämligen ut bara några få gånger i veckan och just den här tidningen lyckas ändå inte fylla sina sidor med något intressant. Ännu mindre intressant är deras headlines. När jag gick förbi senast idag möttes jag av texten "Barnskötaren attackerar: behövs inte vi barnskötare längre?", eller något liknande i alla fall. Och det jag tänker är att jag inte förstår relevansen och får ingen större bild av situationen. Vem attackerar barnskötaren? Föräldrar? Soc? Dagis? Hur ska jag kunna bli intresserad av en artikel genom att läsa en helt oförsåtelig headline?
Det är dessutom jämt så. Och bokstavligt talat, svart på vitt skriver de helt ointressanta saker. Jag förstår inte att dem får ekonomin att rulla. Så sätt måste Kungsbacka vara världens tråkigaste stad. Tidningarna har inget vettigt att skriva om här, och det är helt absurt att de är flera lokaltidningar när ingen av dem egentligen behövs. Vi har Hallandsposten och Göteborgsposten, och det är enough. Jag bryr mig inte om juniorfotboll, eller att ungdomar har börjat dra sig till Mcdonalds när Elektronen har stängt. Det intresserar mig inte alls. Och jag vill inte läsa en tidning med ful layout och fula bilder.

Nåväl. Jag är skoltrött och gör inget annat än längtar till lovet. Jag har nämligen blivit så skoltrött att jag har blivit skollat, och det var många år sedan jag var det. Man orkar inte kämpa lika mycket längre. Jag vill inte vara kvar i skolan o känna att jag inte gör något, fastän man faktiskt gör något. Men det leder ingen vart. Jag vill ha det lugnt run
t omkring, arbeta med mitt företag, äta god mat, umgås, och göra det jag tycker är roligt. Jag vill känna att jag presterar något. Jag vill resa och ta underbara bilder. Jag vill ta historiska bilder. Jag vill vara där när det händer, uppleva ögonblicken. Jag vill ha ögonblicken på bild.

Aja, på fredag är det skolavslutning. På lördag ska jag till Liseberg (jul på liseberg) med mamma, Tobbe och hans familj. Det ska bli mysigt och förhoppningsvis kan jag ta bra bilder där! Sedan blir det julafton, och jag misstänker att jag och mamma bara sitter hemma och äter god mat och ser alla meningslösa julfilmer på tv. Vi har börjat utnyttja julen till att få sånt man ändå behöver. Det är bra. Nyår spenderar jag och mamma i Halmstad med Tobbes familj, och dagarna efter nyår ska jag och Tobbe bo i Göteborg två nätter. V
i firar ett halvår och ville egentligen dra oss till London över nyår. När vi insåg att det skulle bli ganska dyrt bestämde vi oss för att det kanske skulle bli Köpenhamn. När vi insåg att vi fick dissa den idén liksom Stockholm tyckte Tobbe att vi skulle ta oss till Göteborg istället. Så nu har vi bokat rum på Mornington Hotel på avenyn. Ett dubbelrum för två nätter kostar annars över 3000 kronor. Vi betalar hälften! Och det är jättemysigt!
Mornington Hotel

Inga kommentarer: