Oh what's the cure for bad decisions

söndag 6 december 2009

this week

Jag uppdaterar här så sällan att jag inte vet vad jag ska skriva om. Det känns ju.. mindre bra i alla fall. Jag kom hem från Stockholm i måndags, dvs nästan en vecka sen. Det var oerhört skönt att komma bort fastän det innebar mindre sömn och mycket jobb. Men det är något härligt med att ha det så. Och så träffar man mycket trevligt folk. När jag var där köpte jag ett nytt objektiv, ett Canon 70-200/2.8L IS USM. Jag tycker verkligen om det objektivet och arbetade med det väldigt mycket på GP. Jag köpte det begagnat av Joel Marklund som arbetar för Bildbyrån. På tisdag får jag min nya kamera då Benjamin kommer upp. Det känns perfa denna veckan, för nu i veckan kommer jag också att registrera mitt företag. Därför känner jag att det är ganska bråttom med att fixa hemsidan klart och beställa webbhotell och liknande... även fixa ett företagskonto. Det sistnämnda är svårt med var jag ska öppna kontot. Jag menar.. på Bohusbanken är dem trevliga (i Göteborg, inte här) och deras priser är ganska höga... Nordea är jag också kund hos.. hm.. men jag vet inte alls var jag har dem.

Jag pratade med min syster idag och hon började ganska direkt tjata om att jag ska söka jobb. Men jag har inte tid med ett jobb nu, och antagligen läser jag vidare i höst och då är det inte lönt att ha ett jobb på väst om jag är i öst... Sedan ska jag ju jobba med företaget så fort som jag får tid med det. Och då är jag nog hellre arbetslös två månader i sommar, eller söker jobb i Stockholm. Vi behöver bara hitta en lägenhet...

Egentligen känns det som om jag har mycket att göra i skolan men jag kommer liksom inte igång. Hur får man tummen ur röven när man är enormt skoltrött?

Inga kommentarer: